Największy Skarb
Obraz Matki Boskiej z dzieciątkiem w barokowej, rzeźbionej i złoconej ramie, umieszczony w przeźroczu ołtarza głównego. Matka Boska przedstawiona do połowy, lewą ręką przytrzymuje siedzące na jej kolanie dzieciątko, w prawej trzyma berło. Jezus w prawej rączce trzyma różaniec, w lewej jabłko królewskie. Cały obraz za wyjątkiem twarzy i rąk Marii oraz twarzy rąk i stóp Chrystusa – przykryty srebrną trybowaną ryzą, dekorowaną motywami roślinnymi. Szaty Dzieciątka, korony oraz promieniste aureole zarówno Marii jak i Chrystusa – złocone.
Czas powstania:
XVII wiek
Materiał i technika:
mosiądz srebrzony, złocony

Krucyfiks umieszczony we wnęce ściennej, w której wmontowana jest również ujmująca go rama. Rama barokowa rzeźbiona złocona. Poprzeczne ramię krzyża oplecione winną latoroślą (złocone). Ciało Chrystusa rozpięte na krzyżu, głowa w dużej cierniowej koronie przechylona na prawe ramię. Włosy zarost i korona cierniowa ciemnobrązowe. Perizonium krótkie związane z prawego boku (złocone) Nogi ugięte lekko w kolanach, stopy ułożone prawa na lewą i przybite dwoma gwoździami.
Czas powstania:
XVI wiek
Materiał i technika:
Drewno, polichromia

Obraz malowany na płótnie z przedstawieniem sceny Przemienienia Pańskiego. W centrum unosząca się w powietrzu postać Chrystusa w białych szatach. Z lewej strony postać Mojżesza z tablicami Dekalogu, z prawej – Eliasz z księgą. U dołu postaci trzech apostołów w postawie siedzącej i leżącej, w szatach czerwonych, zielonych i niebieskich i złoconych. Obraz w złoconej ramie umieszczony w ołtarzu bocznym.

Czas powstania:
XIX wiek
Materiał i technika:
Płotno, olej

Obraz prostokątny, malowany olejno na płótnie. Święty Roch przedstawiony w postawie stojącej, odziany w szaty kol. brązowego, stopy bose głowa odkryta, włosy długie opadające na ramiona, wzrok skierowany lekko ku górze. W lewej ręce długi oparty o ziemię kij z małym woreczkiem uwiązanym na jego górnym końcu, prawa w geście błogosławieństwa. Z lewej strony świętego siedzący pies. U stup świętego leżąca postać w bieli, obok dwie postaci kobiece i jedna męska, ich szaty w odcieniach brązu, W głębi pagórkowaty krajobraz i fragment miasta. Obraz w drewnianej ramie stolarskiej roboty, wzorowanej na ramach rokokowych, malowana olejno na kolor zielony.
Czas powstania:
poł.XIX wiek
Materiał i technika:
Płotno, olej

Rzeźba pełnoplastyczna przedstawia św. Apolonię w postawie stojącej. Ujęcie en face. Głowa skierowana do przodu. Włosy długie długie proste koloru brunatnego. Odziana w długą sięgającą do kostek szatę w kolorze stalowym. Fałdy zaznaczone schematyczne. Szata wierzchnia krótka w kolorze bordowym, dolne ozdobne obramowanie w kolorze brązowym. Obramowanie dekoltu kolor niebieski. Przez pierś i prawe przedramię przerzucony płaszcz. Prawa ręka lekko ugięta w łokciu, lekko skierowana do dołu trzymająca zieloną gałąź. W lewej dłoni skierowanej do przodu trzyma bochenek chleba. Ręka mocniej ugięta w łokciu. Stopy bose lekko rozstawione n a zewnątrz.
Czas powstania:
II poł.XX wiek
Materiał i technika:
Drewno, polichromia

Rzeźba pełnoplastyczna przedstawiająca anioła. Anioł ukazany w postawie stojącej w długich, sfałdowanych szatach w kolorze różowym i beżowym. Na wysokości piesi trzyma w obu rękach pojemnik z przykrywą w kolorze srebrzystym. Skrzydła srebrzyste opuszczone. Góra ujęta en face, wzrok skierowany w dół. Rzeźba ustawiona na kwadratowej (37x37x4cm) podstawie.

Czas powstania:
poł.XIX wiek
Materiał i technika:
drewno polichromia

Rzeźba pełnoplastyczna przedstawiająca Archanioła Michała. Postać stojąca, głowa lekko pochylona na lewe ramię, wzrok skierowany ku górze, skrzydła srebrzyste. W prawej ręce trzyma miecz, lewa umieszczona na wysokości piersi. Lewa stopa obuta w sandał wysunięta do przodu. Obficie sfałdowany płaszcz przerzucony przez ramię. Rzeźba ustawiona w ołtarzu głównym, po lewej jego stronie.

 

Czas powstania:
poł.XIX wiek
Materiał i technika:
drewno polichromia

Rzeźba pełnoplastyczna przedstawiająca św. Józefa. Święty ukazany w postawie stojącej. Prawa ręka przytrzymuje opartą o ziemię palmę, lewa na wysokości piersi. Głowa przechylona lekko w dół. Lewa noga ugięta w kolanie. Szaty długie bogato fałdowane. Całość w Kolorz srebrzystym. Rzeźba ustawiona na sześciobocznym postumencie, umieszczona w aediculi ujętej czterema kolumienkami o złoconych głowicach (po prawej stronie ołtarza głównego).

Czas powstania:
poł.XIX wiek
Materiał i technika:
drewno polichromia

Rzeźba przedstawiająca zmarłego na krzyżu Chrystusa. Ręce rozłożone w kształcie rozwartej litery „V”, głowa przechylona na prawe ramię, oczy zamknięte. Perizonium krótkie związane z prawego boku, złocone. Nogi ugięte w kolanach, stopy przybite jednym gwoździem. Muskulatura ujęta schematycznie. Karnacja ciała – biała, włosy i zarost ciemnobrązowe, korona cierniowa złocona.

Czas powstania:
poł.XVIII wiek
Materiał i technika:
drewno polichromia

Św. Kazimierz ukazany w postawie klęczącej ( na prawym kolanie) przed Matką Boską. Święty odziany w białą suknie, brązowy płaszcz (dołem czerwony) i gronostajową pelerynę. Matka Boska siedzi trzymając oburącz na jej kolanach Dzieciątko. Maria ubrana w czerwoną suknię i granatowy płaszcz. Wzrok Marii i dzieciątka skierowany na świętego Kazimierza. Z prawej strony obrazu na wysokości głowy Marii – dwie uskrzydlone główki aniołów. U stóp Matki Boskiej Korona i trzy kwiaty lilii na otwartej księdze. Tło obrazu jasnobrązowe.

Czas powstania:
XIX wiek
Materiał i technika:
Płótno, olej